جاروی مرکزی و صنعتی جاویدان

اولین و تنها ارائه دهنده جارو مرکزی و انواع دستگاه ها و تجهیزات نظافتی اداری ، صنعتی و خانگی در منطقه

جاروی مرکزی و صنعتی جاویدان

اولین و تنها ارائه دهنده جارو مرکزی و انواع دستگاه ها و تجهیزات نظافتی اداری ، صنعتی و خانگی در منطقه

جاروی مرکزی و صنعتی جاویدان

تجهیزات خاص انتخاب سلیقه های خاص

سیم کشی مدار فرمان جاروی مرکزی

شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۵۴ ب.ظ

با توجه به اینکه این سیم کشی صرفا برای انتقال فرمان از پریز مکنده به دستگاه جاروی مرکزی می باشد و جریان آن نیز 12 ولت است، کافی است ازدو رشته سیم افشان(سایز 1 یا 0.75) و یا کابلی دو رشته با سایز مذکور برای پریزهای معمولی و از کابل فلت برای پریزهای هوشمند LED دار استفاده نمایید.برای عبور آنها نیز لوله های PVC به جای لوله های خرطومی برق توصیه می شود.

                                                   

۱ .برای سیم کشی مدار فرمان رعایت موارد زیر الزامیست:

الف-  استفاده از لوله های برق ۲ و ۲/۵ .

ب-سیم کشی داخل لوله های برق از یک شاسی تا شاسی دیگر حتما باید یک تکه باشند.

ج- لوله های برق حاوی دو رشته سیم، حتماً بوسیله بست های کمربندی پلاستیک به لوله های اصلی متصل گردد.

 

سیم کشی مدار فرمان

د- برای اتصال لوله های برق ۲ تکه به یکدیگر از یک لوله رابط با قطر ۲/۵ استفاده می شود.این اتصال را توسط نوارچسب مرغوب و یا بست کمربندی کاملا محکم نمائید.

ه- سیم های مدار فرمان را از سوراخ های مخصوص تعبیه شده در شاسی عبور دهید و آنها را زیر در پوش شاسی قرار دهید تا از خطر کشیده شدن سیم تا موقع نصب پریز جلوگیری شود.

ی- برای اطمینان از کشیده نشدن سیم های برق، سیم های اضافی داخل شاسی را داخل دهانه شاسی قرار داده  و سپس درپوش فلزی را روی آنها ببندید.

                             

۲. جهت انتقال دستور شروع به کار دستگاه بوسیله برد الکترونیک از دورشته سیم برق افشان یا کابل فلت که از داخل لوله برق  و از کنار لوله اصلی عبور می نماید استفاده می گردد. وظیفه این سیم ها اتصال پریزها به یکدیگر و انتقال فرمان روشن شدن با استفاده از برق ۱۲ ولت می باشد که خطر برق گرفتگی هم ندارد.

برای ادامه سیم کشی به سمت پریز بعدی ، سیم ها را از سوراخ های دیگر شاسی با در نظر گرفتن سیم اضافی برای بستن به پریزها ادامه دهید.

۳. پس از اتمام لوله کشی و سیم کشی از صحت کارهای انجام شده بوسیله دستگاه آزمایش از ارتباط پریزها و هوابندی لوله ها اطمینان حاصل نمائید.

پس از اتمام لوله کشی وسیم کشی مدار فرمان و نصب شاسی تا اتمام عملیات اجرایی ساختمانی قبل از پوشش قطعی لوله ها از عدم شکستگی احتمالی لوله ها  و ارتباط سیم کشی مدار فرمان با یکدیگر اطمینان حاصل کنید و این کار را میتوان به نسبت زمان اجرایی کار به دفعات انجام داد تا روی لوله ها کاملا پوشیده شود.

  • javidan cvc

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی